Portfolio

NRC Handelsblad en Oneworld zijn mijn belangrijkste opdrachtgevers als het gaat om journalistieke opdrachten. Maar ik schrijf ook voor de Volkskrant, Samsam en diverse damesbladen, zoals Nouveau. Als storyteller schreef ik onder meer voor Oxfam Novib, het NCDO en Movisie aan E-motive, een internationaal netwerk van organisaties die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken uitwisselen.

Eerlijke Teksten richt zich op bedrijven en ondernemers die kiezen voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en op idëele organisaties die werken aan duurzame ontwikkeling. Ik werk dus ook als communicatiedeskundige. Mijn belangrijkste opdrachtgevers op dat vlak zijn:

* Personeel en organisatiedeskundige Jacqueline Huisman, zie ook jacquelinehuisman.nl
* Coalitie Erbij, rondom de Week tegen Eenzaamheid
* Plein C, voor het stimuleren van cultuureducatie
* RNTC, het trainingscentrum van de Wereldomroep
* De Wereldomroep
* QuestionMark, die duurzame scores toekent aan producten
* Pieter Parmentier: de MVO Koplopersbijeenkomst
* Wemos
* Oikos
*
Smart Change, Crataegus
* Impact Hub

In loondienst deed ik eerder ervaring op bij:
* Dick Scherpenzeel Stichting, voor betere berichtgeving over ontwikkelingsvraagstukken
* JAN magazine, een glossy voor dertigers
* het Nederlands instituut voor Zuidelijk Afrika (NiZA), voor meer persvrijheid
* Fatal Transactions Campagne, voor transparantie rondom conflictgrondstoffen
* Both Ends, voor het verbinden van milieuorganisaties overal ter wereld
* Hart van Nederland, een landelijk televisieprogramma op SBS6

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *